divendres, 25 de gener del 2013

1a Sessió: Presentació del curs, anàlisi del currículum d' Ed. Artística i activitat L'objecte trobat a càrrec de Dimas Fàbregas, Jordi Pallàs i Eva Navarro.
Iniciem el curs d'aquesta edició presentant-nos uns i altres i presentant el calendari de sessions d'enguany. Tots coincidim en que ens agradaria donar més rellevança a les disciplines artístiques en els processos d'aprenentatge i és el que esperem treure'n de la participació en aquest curs de formació.
Presentem una anàlisi del que ens diu el currículum: APRENDRE PER SEGUIR APRENENT TOTA LA VIDA.
El currículum també ens parla dels continguts, dividits en dos aspectes que hem de procurar equilibrar: el fet de ser degustadors i observadors de manifestacions artístiques i el de ser-ne creadors.


L'E. Artística ha des er generadora de:

És a dir: els artistes ens estan explicant el món amb un llenguatge propi que no és el verbal. 
Com que creiem molt important l'art contemporani perquè és el que parla de nosaltres, parlem de les tres vies d'aproximació que poden ser independents o bé interdependents: les emocions, els conceptes i idees i els materials i les tècniques.



Ho veiem molt clar parlant de l'obra de Tim Knowles que, d'antuvi, ens sembla molt simple però quan en descobrim més veiem que té un procés d'elaboració molt més elaborat del que imaginàvem.



Pel que fa a la competència comunicativa de l'art comentem que si dediquem petites estones a prendre l'art com a eina que afavoreixi la conversa en podem obtenir molts beneficis i ajudarem nens i nenes a passar del llenguatge egocèntric al socialitzat.




En la 2ª part de la sessió en Jordi Pallàs ens presenta la caixa de l'ExpressArt del MACBA, una eina per ajudar-nos a entrar dins del món de l'art contemporani, els seus materials i propostes artístiques.


I a partir de la caixa i els objectes que conté ens proposa pensar sobre la idea de la caixa com a contenidor. Això ens porta a parlar de diferents tipus de caixes i ens centrem en una de color:
  la caixa negra.
A partir d'aquí la proposta és: com seria i què contindria una caixa d'un altre color?
Ens ho posem per deures pel darrer dia: 
CADASCÚ HAURÀ DE PRESENTAR UNA CAIXA DE COLOR
 I EL SEU POSSIBLE CONTINGUT.
Podem buscar referents a artistes que han treballat amb caixes: Oteiza, Rauschemberg...

Acabem reflexionant sobre el que hem après avui:
  • D'una cosa tan àmplia com el concepte capsa en poden sortir infinites versions.
  • Els materials senzill poden tenir moltes possibilitats.
  • Com trencar moltlles i idees preconcebudes.
  • Dialogar amb l'objecte.
  • La importància de plantejar activitats que comportin un repte cognitiu.
  • L'art afavoreix les possibilitats d'èxit en l'atenció a la diversitat.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada