dimecres, 9 de febrer del 2011

2ª Sessió: Art i Emoció (9-Febrer-2011)

Ens trobem aquesta tarda i en Jonathan Elbaz i la Montse Cosidó ens presenten l'activitat.

Ens diu la Montse que és important fer una seqüenciació del temps que tenim.
Farem una observació per veure, palpar, tocar...entrar ben disposats a captar el que ens arriba, no pas el que volem que arribi.
Farem una experimentació sensorial tàctil.

Nivell 0:
visionarem el video amb obres d'Anish Kapoor i Ernesto Neto.

Nivell 1:
A partir d'una graella estructurarem, identificarem, reconeixerem... és el nivell de la discriminació entre la prèvia sensació i la que tindrem amb un guió.

Farem una posta en comú.

Diuen que cal estar oberts al que vingui.

Després del primer visionat diem:

Les sensacions que ens donen són de neguit, d'orgànic, de grandesa, amplitud, les formes de gota, la música influeix (de Joseph Beuys, molt tribal) ens recorden Munch o Dalí.

Cal saber d'entrada què en pensen els nens i nenes del que els hi volem presentar. Partir dels seus coneixements previs.

En Jonathan reparteix un grapat de massa de pa per a cadascú perquè anem experimentant tàctilment.
Apareix la idea de les olors, del treball en grup, d'anar creant personatges a mesura que ens passem la bola i l'anem transformant i inventar una història col·lectiva. Pensem com sentim diferent la bola de massa si ens la passem per les mans, pel coll, pels braços... fins i tot pels peus.

Entrem al nivell 1:
Tornem a veure el video i ho fem amb una graella que ens facilitarà l'observar més concretament diferents aspectes, ens donarà pistes.

Ens ensenyen una presentació amb power point. Seria per a un Nivell 3: Agudesa. Busquem analogies. Tenim un material de suport per aquells nens i nenes que els pot costar establir relacions.

Un cop vist omplim la graella i després a partir de les sensacions rebudes haurem de fer una composició artística personal. Podem fer-ho de manera més íntima i personal o bé pensant en com ho pantejariem als nostres alumnes.
La graella ens desconcerta. Volem expressar-hi el que hem sentit però no tot hi cap o hi encaixa. Potser podria ser més oberta. Donar-nos pistes sobre tot aquelles coses amb les que ens podem fixar: espais, formes, textures, colors, grafies, traços...

Nivell 2: Aplicació pràctica. Se'ns proposa buscar contrastos de colors, superposicions, tonalitats... i amb ceres toves plasmar aquelles sensacions que ens han transmès les obres que hem vist.

Posem en comú les experiències:
sensació d'embolcall, encoixinament, recolliment, intensitat del vermell, caiguda, entrades de llum, mà, el cos inclòs en l'escultura, contradicció, orgànic, acollidor i agressiu alhora, grafismes, colors molestos, desagradables però agradables per part d'altres, llefiscós, pesant, estar a l'expectativa, entorn poc agaradable, rosa pàl·lid per donar tranquil·litat, vermell impactant, buits i plens, llum i foscor, columna vertebral groga, espai, la música ha agradat i ha desagradat, animal extreterrestre, tranquil·litat, descoberta de terres noves, nous horitzonts, forats com a imprevist, aigua que s'escola, inquietud i nervis, interior del cos humà, cel·lules, creació d'una persona, vèrtebre, pau, acolliment, pes, sacs, bloqueig davant el paper en blanc, por, misteri, agressió...


Dimas Fàbregas Gomis

1 comentari: