Ens trobem aquesta tarda i en Jonathan Elbaz i la Montse Cosidó ens presenten l'activitat.
Ens diu la Montse que és important fer una seqüenciació del temps que tenim.
Farem una observació per veure, palpar, tocar...entrar ben disposats a captar el que ens arriba, no pas el que volem que arribi.
Farem una experimentació sensorial tàctil.
Nivell 0:
visionarem el video amb obres d'Anish Kapoor i Ernesto Neto.
Nivell 1:
A partir d'una graella estructurarem, identificarem, reconeixerem... és el nivell de la discriminació entre la prèvia sensació i la que tindrem amb un guió.
Farem una posta en comú.
Diuen que cal estar oberts al que vingui.
Després del primer visionat diem:
Les sensacions que ens donen són de neguit, d'orgànic, de grandesa, amplitud, les formes de gota, la música influeix (de Joseph Beuys, molt tribal) ens recorden Munch o Dalí.
Cal saber d'entrada què en pensen els nens i nenes del que els hi volem presentar. Partir dels seus coneixements previs.
En Jonathan reparteix un grapat de massa de pa per a cadascú perquè anem experimentant tàctilment.
Apareix la idea de les olors, del treball en grup, d'anar creant personatges a mesura que ens passem la bola i l'anem transformant i inventar una història col·lectiva. Pensem com sentim diferent la bola de massa si ens la passem per les mans, pel coll, pels braços... fins i tot pels peus.
Entrem al nivell 1:
Tornem a veure el video i ho fem amb una graella que ens facilitarà l'observar més concretament diferents aspectes, ens donarà pistes.
Ens ensenyen una presentació amb power point. Seria per a un Nivell 3: Agudesa. Busquem analogies. Tenim un material de suport per aquells nens i nenes que els pot costar establir relacions.
Un cop vist omplim la graella i després a partir de les sensacions rebudes haurem de fer una composició artística personal. Podem fer-ho de manera més íntima i personal o bé pensant en com ho pantejariem als nostres alumnes.
La graella ens desconcerta. Volem expressar-hi el que hem sentit però no tot hi cap o hi encaixa. Potser podria ser més oberta. Donar-nos pistes sobre tot aquelles coses amb les que ens podem fixar: espais, formes, textures, colors, grafies, traços...
Nivell 2: Aplicació pràctica. Se'ns proposa buscar contrastos de colors, superposicions, tonalitats... i amb ceres toves plasmar aquelles sensacions que ens han transmès les obres que hem vist.
Posem en comú les experiències:
sensació d'embolcall, encoixinament, recolliment, intensitat del vermell, caiguda, entrades de llum, mà, el cos inclòs en l'escultura, contradicció, orgànic, acollidor i agressiu alhora, grafismes, colors molestos, desagradables però agradables per part d'altres, llefiscós, pesant, estar a l'expectativa, entorn poc agaradable, rosa pàl·lid per donar tranquil·litat, vermell impactant, buits i plens, llum i foscor, columna vertebral groga, espai, la música ha agradat i ha desagradat, animal extreterrestre, tranquil·litat, descoberta de terres noves, nous horitzonts, forats com a imprevist, aigua que s'escola, inquietud i nervis, interior del cos humà, cel·lules, creació d'una persona, vèrtebre, pau, acolliment, pes, sacs, bloqueig davant el paper en blanc, por, misteri, agressió...
Dimas Fàbregas Gomis
Doncs, molt bé, em sembla molt bon recull
ResponElimina