Us adjunto el relat de l'Anna Sala com a observadora externa de la 1ª sessió:
Sortir abans de l’escola, córrer, córrer, per arribar mitja hora tard, perdudes per Sant Pau.
Ja tot està en marxa. En Dimas mostra una obra de Tim Knowles i proposa parlar-ne. No costa gaire que algú s’animi a dir-hi la seva: una mà amb anell i braçalet, esquelet de gos, el cafè llençat a la pica, tinta de calamar, obra incompleta... potser la síntesi d’un procés. Les primeres hipòtesis ja estan fetes. Busquen informació de l’artista i descobreixen com ha estat feta: fruit de l’atzar. A l’escola, amb els nens, podem plantejar d’imaginar la història de l’arbre artista.
Ens posem a experimentar amb l’atzar: safates, bales de vidre, aquarel·la líquida, canyes. Passo a fer una ullada per les taules. Hi ha il·lusió. Deprés de l’atzar, el control; ara hi ha qui vol controlar les trajectòries de les bales o la bufada.
En Dimas es disculpa per haver de tallar l’esperit creatiu: “-Això no s’ha de fer mai!” Anem a parlar-ne una estona. Au va, costa deixar-ho. Els més reacis encara hi estan posats, últimes fotos per documentar. Com heu treballat? - anàrquicament, el primer cop esbojarradament - el caos i el seny - es mou la bala sola, sense donar moviment a la safata - minimalista - inici tranquil; després moviments controlats. Quan has dit que s’acabava hem tirat totes les bales dintre - al principi la dèria d’omplir l’espai, tot l’espai - hem volgut posar les bales ordenades, som mestres, totes a la línia de sortida. Ho hem controlat tant que quan han arribat al final han saltat fora la safata, caient per terra.
Arriba el moment d’entrar les fotos i vídeos al blog. Ens n’ensenyarà l’Ester?
Tothom se’n surt...
Quina cosa nova pots haver après avui? - deixar fer més. No acotar, no limitar - perdre la por - compartir les troballes - penjar fotos, penjar vídeos - crear un context favorable per a la creativitat - m’ha agradat l’activitat dels nens que comentaven la fotografia - les TAC com a registre d’un procés, o d’una acció.
Barcelona, Sant Pau dimecres 2 de febrer de 2011 Anna Sala Presas
Us adjunto el relat de l'Anna Sala com a observadora externa de la 1ª sessió:
ResponEliminaSortir abans de l’escola, córrer, córrer, per arribar mitja hora tard, perdudes per Sant Pau.
Ja tot està en marxa. En Dimas mostra una obra de Tim Knowles i proposa parlar-ne. No costa gaire que algú s’animi a dir-hi la seva: una mà amb anell i braçalet, esquelet de gos, el cafè llençat a la pica, tinta de calamar, obra incompleta... potser la síntesi d’un procés.
Les primeres hipòtesis ja estan fetes. Busquen informació de l’artista i descobreixen com ha estat feta: fruit de l’atzar.
A l’escola, amb els nens, podem plantejar d’imaginar la història de l’arbre artista.
Ens posem a experimentar amb l’atzar: safates, bales de vidre, aquarel·la líquida, canyes.
Passo a fer una ullada per les taules. Hi ha il·lusió.
Deprés de l’atzar, el control; ara hi ha qui vol controlar les trajectòries de les bales o la bufada.
En Dimas es disculpa per haver de tallar l’esperit creatiu: “-Això no s’ha de fer mai!” Anem a parlar-ne una estona.
Au va, costa deixar-ho. Els més reacis encara hi estan posats, últimes fotos per documentar.
Com heu treballat?
- anàrquicament, el primer cop esbojarradament
- el caos i el seny
- es mou la bala sola, sense donar moviment a la safata
- minimalista
- inici tranquil; després moviments controlats. Quan has dit que s’acabava hem tirat totes les bales dintre
- al principi la dèria d’omplir l’espai, tot l’espai
- hem volgut posar les bales ordenades, som mestres, totes a la línia de sortida. Ho hem controlat tant que quan han arribat al final han saltat fora la safata, caient per terra.
Arriba el moment d’entrar les fotos i vídeos al blog.
Ens n’ensenyarà l’Ester?
Tothom se’n surt...
Quina cosa nova pots haver après avui?
- deixar fer més. No acotar, no limitar
- perdre la por
- compartir les troballes
- penjar fotos, penjar vídeos
- crear un context favorable per a la creativitat
- m’ha agradat l’activitat dels nens que comentaven la fotografia
- les TAC com a registre d’un procés, o d’una acció.
Barcelona, Sant Pau dimecres 2 de febrer de 2011
Anna Sala Presas