dimarts, 8 de febrer del 2011

ALBUM DE LA PRIMERA SESSIÓ

1 comentari:

  1. Us adjunto el relat de l'Anna Sala com a observadora externa de la 1ª sessió:

    Sortir abans de l’escola, córrer, córrer, per arribar mitja hora tard, perdudes per Sant Pau.

    Ja tot està en marxa. En Dimas mostra una obra de Tim Knowles i proposa parlar-ne. No costa gaire que algú s’animi a dir-hi la seva: una mà amb anell i braçalet, esquelet de gos, el cafè llençat a la pica, tinta de calamar, obra incompleta... potser la síntesi d’un procés.
    Les primeres hipòtesis ja estan fetes. Busquen informació de l’artista i descobreixen com ha estat feta: fruit de l’atzar.
    A l’escola, amb els nens, podem plantejar d’imaginar la història de l’arbre artista.

    Ens posem a experimentar amb l’atzar: safates, bales de vidre, aquarel·la líquida, canyes.
    Passo a fer una ullada per les taules. Hi ha il·lusió.
    Deprés de l’atzar, el control; ara hi ha qui vol controlar les trajectòries de les bales o la bufada.

    En Dimas es disculpa per haver de tallar l’esperit creatiu: “-Això no s’ha de fer mai!” Anem a parlar-ne una estona.
    Au va, costa deixar-ho. Els més reacis encara hi estan posats, últimes fotos per documentar.
    Com heu treballat?
    - anàrquicament, el primer cop esbojarradament
    - el caos i el seny
    - es mou la bala sola, sense donar moviment a la safata
    - minimalista
    - inici tranquil; després moviments controlats. Quan has dit que s’acabava hem tirat totes les bales dintre
    - al principi la dèria d’omplir l’espai, tot l’espai
    - hem volgut posar les bales ordenades, som mestres, totes a la línia de sortida. Ho hem controlat tant que quan han arribat al final han saltat fora la safata, caient per terra.

    Arriba el moment d’entrar les fotos i vídeos al blog.
    Ens n’ensenyarà l’Ester?

    Tothom se’n surt...

    Quina cosa nova pots haver après avui?
    - deixar fer més. No acotar, no limitar
    - perdre la por
    - compartir les troballes
    - penjar fotos, penjar vídeos
    - crear un context favorable per a la creativitat
    - m’ha agradat l’activitat dels nens que comentaven la fotografia
    - les TAC com a registre d’un procés, o d’una acció.

    Barcelona, Sant Pau dimecres 2 de febrer de 2011
    Anna Sala Presas

    ResponElimina