dimecres, 2 de febrer del 2011

BIBLIOGRAFIA DE REFERÈNCIA


COMPETÈNCIA ARTÍSTICA I CULTURAL A L’ESCOLA
BIBLIOGRAFIA DE REFERÈNCIA:   Equip ICE Amb Sense. Art & Escola
·      Aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro (Betty Edwards, Ed. Urano)
·      Cuaderno de  trabajo de aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro (Betty Edwards Ed. Urano, Barcelona 2004)
·      Disegnare un albero  (Bruno Munari , Ed. Corriani 1978) 
·      El dibujo (Ernst Röttger i Dieter Klante, Editorial Boruet 1967) 
·      La enseñanza del dibujo a partir del arte (Brent wilson / Al Hurwitz/ Marjorie Wilson Col·lecció Paidós Arte y Educación , núm. 10, Barcelona 2004) 
·      El Arte de la infancia y la adolescencia. La construcción de significado (John Matthews, Ed. Paidós Ibérica SA) 

·      Arte e Ilusión (E.H. Gombrich, Ed. Debate)

·      El color de los pensamientos y los sentimientos (Francesco De Bartolomeis, Ed. Octaedro)
·      Educar la visión artística (Elliot Eisner, Ed. Paidós)
·      Arte y percepción visual (Rudolf Arheim, Ed. Alianza)
·      Una manera d’ensenyar arts plàstiques a l’escola / Dibuixar: mirar i pensar (Roser Juanola i Montserrat Torres, Ed. Rosa Sensat)
·      Modos de dibujar (Hans Daucher, Ed. Gustavo Gili)
·      El plaer de mirar (Eulàlia Bosch, Ed. Actar)
·      Fer plàstica, un procés de diàlegs i situacions (Eulàlia Bosch et alt, Col·lecció Temes d’Infància nº 33, Ed. Rosa Sensat)
·      La educación plástica hoy (Jordi Caja et alt, Ed. Graó)
·      Menús de educación visual y plástica (Marta Berrocal et alt, Ed. Graó)
·      El espíritu creativo (Daniel Goleman, Ed. B SA)
·      Arte de hoy (VV.AA., Ed. Taschen Benedikt)
·      El arte y la creación de la mente: el papel de las artes visuales en la transformación de la conciencia (Elliot W. Eisner, Ed. Paidós Ibérica)
·      Palabras y mentes. Cómo usamos el lenguaje para pensar juntos (Neil Mercer, Ed. Paidós)
·      Un lloc anomenat escola (Eulàlia Bosch, Ed. Graó)
·      Ha de ploure cap amunt. Reflexions d’un mestre de plàstica. (Lluís Vellvé, Ed. Rosa Sensat)
·      Les capses de pensaments. Una proposta visual i plàstica d’art contemporani (Dimas Fàbregas, GUIX Elements d’Acció Educativa nº361, gener 2010 Ed. Graó)
·      Competències: una oportunitat per repensar l’escola (AAVV, Col·lecció Els llibres de l’ICE de la UAB, 2010)
·      Perspectiva Escolar: monogràfic d’Educació Artística: L’art, una oportunitat per aprendre. (AAVV Exemplar nº 347,  Ed. Rosa Sensat 2010)
·      Cómo hablar de arte a los niños (Françoise Barbe-Gall, Ed. Nerea 2009)
·      La Hipótesis del Cine, pequeño tratado sobre la transmisión del cine en la escuela y fuera de ella (Alain Bergala, Laertes Educación 2007 )
·      La comunicación audiovisual y su integración en el curriculum (Agustí Coromines, Graó Editorial 1994)
·      Niños, medios de comunicación y su conocimiento (Ana Graviz i Jorge Pozo, Ed. Herder 1994) 
·      Nens, objectes, monstres i mestres (Andrea Contino,  Graó Editorial 2009)
·      Fragments (Soledat Sans i Marta Balada, Taller de plàstica Carrau Blau, Diversos números d’Editorial Octaedro)
·      Referents per a un món sense referents (Philippe Merieu. Associació de mestres de Rosa Sensat , col. referents nº5)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada