COMPETÈNCIA ARTÍSTICA I CULTURAL A L’ESCOLA
BIBLIOGRAFIA DE REFERÈNCIA: Equip ICE Amb Sense. Art & Escola
· Aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro (Betty Edwards, Ed. Urano)
· Cuaderno de trabajo de aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro (Betty Edwards Ed. Urano, Barcelona 2004)
· Disegnare un albero (Bruno Munari , Ed. Corriani 1978)
· El dibujo (Ernst Röttger i Dieter Klante, Editorial Boruet 1967)
· La enseñanza del dibujo a partir del arte (Brent wilson / Al Hurwitz/ Marjorie Wilson Col·lecció Paidós Arte y Educación , núm. 10, Barcelona 2004)
· El Arte de la infancia y la adolescencia. La construcción de significado (John Matthews, Ed. Paidós Ibérica SA)
· Arte e Ilusión (E.H. Gombrich, Ed. Debate)
· El color de los pensamientos y los sentimientos (Francesco De Bartolomeis, Ed. Octaedro)
· Educar la visión artística (Elliot Eisner, Ed. Paidós)
· Arte y percepción visual (Rudolf Arheim, Ed. Alianza)
· Una manera d’ensenyar arts plàstiques a l’escola / Dibuixar: mirar i pensar (Roser Juanola i Montserrat Torres, Ed. Rosa Sensat)
· Modos de dibujar (Hans Daucher, Ed. Gustavo Gili)
· El plaer de mirar (Eulàlia Bosch, Ed. Actar)
· Fer plàstica, un procés de diàlegs i situacions (Eulàlia Bosch et alt, Col·lecció Temes d’Infància nº 33, Ed. Rosa Sensat)
· La educación plástica hoy (Jordi Caja et alt, Ed. Graó)
· Menús de educación visual y plástica (Marta Berrocal et alt, Ed. Graó)
· El espíritu creativo (Daniel Goleman, Ed. B SA)
· Arte de hoy (VV.AA., Ed. Taschen Benedikt)
· El arte y la creación de la mente: el papel de las artes visuales en la transformación de la conciencia (Elliot W. Eisner, Ed. Paidós Ibérica)
· Palabras y mentes. Cómo usamos el lenguaje para pensar juntos (Neil Mercer, Ed. Paidós)
· Un lloc anomenat escola (Eulàlia Bosch, Ed. Graó)
· Ha de ploure cap amunt. Reflexions d’un mestre de plàstica. (Lluís Vellvé, Ed. Rosa Sensat)
· Les capses de pensaments. Una proposta visual i plàstica d’art contemporani (Dimas Fàbregas, GUIX Elements d’Acció Educativa nº361, gener 2010 Ed. Graó)
· Competències: una oportunitat per repensar l’escola (AAVV, Col·lecció Els llibres de l’ICE de la UAB, 2010)
· Perspectiva Escolar: monogràfic d’Educació Artística: L’art, una oportunitat per aprendre. (AAVV Exemplar nº 347, Ed. Rosa Sensat 2010)
· Cómo hablar de arte a los niños (Françoise Barbe-Gall, Ed. Nerea 2009)
· La Hipótesis del Cine, pequeño tratado sobre la transmisión del cine en la escuela y fuera de ella (Alain Bergala, Laertes Educación 2007 )
· La comunicación audiovisual y su integración en el curriculum (Agustí Coromines, Graó Editorial 1994)
· Niños, medios de comunicación y su conocimiento (Ana Graviz i Jorge Pozo, Ed. Herder 1994)
· Nens, objectes, monstres i mestres (Andrea Contino, Graó Editorial 2009)
· Fragments (Soledat Sans i Marta Balada, Taller de plàstica Carrau Blau, Diversos números d’Editorial Octaedro)
· Referents per a un món sense referents (Philippe Merieu. Associació de mestres de Rosa Sensat , col. referents nº5)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada